Diberhenti kerja gara-gara kerap bergaduh awal pagi

0

SRI AMAN: Episod pergaduhan sepasang kekasih di sebuah bilik sewa mereka di pusat bandar ini berakhir selepas majikan memberhentikan pekerja wanita itu pada Ahad lalu.

Sebelum ini, pasangan kekasih itu dilaporkan sering bergaduh di bilik sewa mereka antara jam 2 hingga 4 pagi sehingga mengganggu penghuni lain yang turut menyewa di bangunan itu.

Pada awal pergaduhan, semua penghuni ‘pasang telinga’ namun kini semakin jelak dan tidak ambil pusing dengan ‘drama’ yang kerap dimainkan oleh pasangan kekasih itu.

Salah seorang jiran yang enggan dikenali berkata, pergaduhan yang kerap berlaku itu memaksa majikan kepada wanita terbabit mengambil keputusan untuk memberhentikannya daripada bekerja di premis perniagaan miliknya.

“Ini disebabkan majikan wanita itu telah mengetahui masalah yang dihadapi pasangan tersebut,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Menurutnya, kali terakhir pasangan itu bergaduh ialah pada malam Jumaat lalu hingga mencetuskan bunyi bising selepas kedua-duanya dikatakan menghentak pintu dan dinding menyebabkan penghuni lain yang sudah nyenyak terbangun dari tidur masing-masing.

“Kami sudah lali dengan bunyi bising yang dicetuskan pasangan itu ketika bergaduh… namun bersimpati selepas wanita itu diberhentikan kerja untuk menyelamatkan keadaan,” katanya.

Katanya, pasangan tersebut harus mempercayai dan memiliki keserasian antara mereka kerana kedua-duanya perlu bekerja untuk menjana pendapatan.