Kejohanan SFDP: SK Tanjung Batu terbukti menyerlah

0

MENYERLAH: Pasukan SK Tanjung Batu terbukti menyerlah pada kejohanan SFDP Zon Utara di Bintulu, semalam.

BINTULU: Sekolah Ke­bangsaan (SK) Tanjung Batu bersama lima pasukan sekolah lain membuktikan keterser­lahan masing-masing pada aksi pembukaan Kejohanan Program Pembangunan Bola Sepak (SFDP) Sembilan Se­belah Zon Utara di Padang SK Asyakirin di sini semalam.

Sebanyak enam pasukan terdiri daripada SK Tanjung Batu (Bintulu), SK Jepak (Bintulu), SK Merapok (La­was), SK St Edmond (Lim­bang), SK Bario (Miri) dan SK Batu Keling (Bintulu) beren­tap pada kejohanan itu.

Kejohanan secara liga an­juran Jabatan Pelajaran Neg­eri Sarawak, Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS) dan Majlis Sukan Negeri Sarawak (MSNS) itu menyaksikan pasukan SK Tanjung Batu menang ke atas SK Merapok dengan 3-0.

SK St Edmond menang tipis 1-0 ke atas SK Batu Keling dan SK Bario menang 1-0 ke atas SK Merapok.

Namun, SK Tanjung Batu tewas tipis kepada SK Jepak 0-1, SK Batu Keling menang ke atas SK Merapok 1-0,

SK St Edmond menang lagi ke atas SK Baro 1-0 dan SK Tanjung Batu bangkit melakar kemenangan kedu­anya menewaskan SK Batu Keling 1-0.

Begitupun, beberapa perla­wanan menyaksikan beberapa pasukan terikat tanpa jaringan dengan pasukan lawan mas­ing-masing.

Lima perlawanan turut berlangsung semalam untuk memilih pasukan yang layak melangkah ke perlawanan akhir pada jam 3.45 petang ini.

Pasukan itu terdiri daripada SK Jepak, SK Merapok, SK Batu Keling, SK Tanjung Batu, SK St Edmon dan SK Bario.