Rakyat harus tolak fitnah pembangkang

0

SRI AMAN: Ahli Parlimen Sri Aman Masir Kujat meminta rakyat menolak segala fitnah dilemparkan pihak pembangkang terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) sebaliknya terus berdiri teguh di belakang kerajaan sedia ada.

Menurutnya, segala fitnah yang ditaburkan pihak pembangkang terhadap kerajaan BN selama ini sebenarnya tidak melemahkan semangat pemimpin untuk terus bekerja keras kepada rakyat.

Katanya perbuatan pembangkang itu adalah perbuatan sia-sia dan membuang masa, mereka (pembangkang) tidak mampu membawa perubahan dan pembangunan kepada rakyat.

Justeru rakyat yang pernah berpihak kepada pembangkang pada pilihan raya lalu, diseru kembali ke pangkuan BN untuk kebaikan bersama.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Makan Malam anjuran Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Rumah Jelang, Kampung Batu Besai, Sri di Stadium Mini Sri Aman, malam kelmarin.

Dalam pada itu, beliau turut mengingatkan rakyat terutama di kawasan luar bandar agar tidak mudah termakan segala hasutan pihak pembangkang yang sudah mula bergerak ke kawasan luar bandar untuk menagih simpati mereka.

“Kita semua sudah pandai berfikir yang mana baik dan buruk malah jelas terbukti segala pembangunan yang kita lihat hari ini adalah daripada kerajaan BN bukannya pembangkang.

“Pihak pembangkang hanya pandai bermain dengan kata-kata dan cuba menghasut rakyat untuk menyertai mereka, sebaliknya mereka itu tidak mampu membawa sebarang pembaharuan dan pembangunan kepada rakyat,” jelasnya.

Turut hadir Pegawai Tadbir Sarawak (SAO) Pejabat Daerah Kecil Pantu Edward Michael Duk yang mewakili Menteri Muda Pe=modenan Pertanian dan Menteri Muda Pelancongan merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan Datuk Mong Dagang, Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sarawak Bahagian Sri Aman Whelthon Lumpoi dan Pegawai JASA DUN Bukit Begunan Jercy Bintoh.

Pada majlis itu, Masir mengumumkan peruntukan sebanyak RM5,000 kepada JKKK Batu Besai manakala Mong menghulurkan peruntukan RM6,000 kepada JKKK dan RM3,000 kepada Biro Wanita JKKK kampung terbabit.