Pemandu trak tunda meninggal dunia setelah rebah

0

Kelihatan mangsa yang rebah ke dalam kenderaannya dalam kejadian itu.

KOTA KINABALU: Seorang pemandu trak penunda disahkan meninggal dunia setelah rebah berhampiran kenderaannya yang terbabas ke parit, dekat bangunan Maybank Inanam, di sini kelmarin.

Dalam kejadian sekitar jam 7.30 pagi itu, mangsa dikenali sebagai Hamsa Othman, 38, dikatakan sedang dalam perjalanan ke Inanam dari Kolombong untuk bertemu saudaranya di Terminal Bas Inanam bagi tujuan membawanya ke hospital untuk menerima rawatan kecemasan setelah mengadu sakit dada.

Bagaimanapun setibanya di lokasi kejadian di Batu 6 Jalan Tuaran itu, mangsa dipercayai cuba memberhentikan kenderaannya di tepi jalan namun terbabas ke sebuah parit berhampiran Maybank Inanam.

Menurut beberapa saksi yang berada di tempat kejadian, mangsa telah bertindak keluar dari trak tundanya sambil mengusap-usap dada sebelum rebah di situ.

Ketua Polis Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Jauteh Dikun, ketika dihubungi kelmarin mengesahkan kejadian itu dan pihaknya mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.

“Mangsa kemudiannya telah digegaskan ke Klinik Kesihatan Inanam oleh orang awam untuk mendapatkan rawatan kecemasan namun disahkan meninggal dunia yang dipercayai akibat diserang angin ahmar.