Mayat nelayan hilang ditemui

0

BEBERAPA anggota JBPM mengusung mayat mangsa keluar dari bot setelah ditemui petang kelmarin.

KUDAT: Mayat seorang nelayan yang dilaporkan hilang dan dikhuatiri lemas ketika terjatuh dalam kejadian kebakaran berhampiran jeti pasar ikan di sini pada Ahad lepas, ditemui kelmarin.

Mangsa yang dikenali sebagai Vaeray Jalan, ditemui oleh orang awam sekitar jam 2.40 petang kira-kira 30 meter daripada jarak mangsa hilang dalam kejadian itu.

Dipercayai dalam kebakaran antara jam 5 dan 6 petang Ahad itu telah memusnahkan tiga buah bot berhampiran jeti berkenaan.

Turut dikatakan berlaku beberapa siri letupan ketika insiden terbabit dipercayai berpunca daripada tong-tong minyak petrol dan diesel yang diletakkan berhampiran lokasi kebakaran.

Pegawai Perhubungan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, Mohd Affendy K Ramin berkata mayat mangsa dibawa ke hospital berdekatan untuk tindakan lanjut.

“Kita berjaya mengawal kebakaran sekitar jam 7.30 petang Ahad lepas dan operasi mencari mangsa telah dilaksanakan serta merta ketika itu.

“Bagaimanapun pada kelmarin, mayat mangsa ditemui sekitar jam 2.40 petang dan ia telah dibawa ke hospital untuk proses lanjut,” katanya.

Beliau turut berkata punca dan jumlah kerugian kebakaran itu masih dalam siasatan.