Lori muatan baja ayam terbalik

0

RANAU: Seorang lelaki tempatan mengalami kecederaan setelah lori penuh muatan baja ayam yang dipandunya terbabas dan terbalik di Kilometer 3, Jalan Ranau Kundasang kelmarin.

Dalam kejadian berlaku sekitar jam 9 malam itu, mangsa yang berusia lingkungan 40an dikatakan sedang menuju ke kawasan Kundasang dari pusat bandar sebelum lori dipandu hilang kawalan lalu terbabas berhampiran tepi jalan di lokasi berkenaan.

Bagaimanapun mangsa yang dipercayai tersepit telah berjaya dikeluarkan oleh orang ramai yang secara kebetulan berada di tempat kejadian dan bergegas membawanya ke hospital untuk menerima rawatan lanjut.

Ketua Pusat Gerakan Operasi (PGO), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Mohd Affendy K Ramin ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Menurutnya, JBPM Ranau telah menerima panggilan berhubung kemalangan itu pada jam 9.41 malam sebelum sepasukan anggota dikerahkan ke lokasi berkenaan untuk operasi menyelamat.

“Sebuah jentera dengan kekuatan lima anggota telah digegaskan ke situ namun mangsa difahamkan telah dikeluarkan oleh orang ramai sebelum ketibaan pihak bomba.

“Berdasarkan laporan awal, mangsa yang memandu lori membawa muatan baja ayam mengalami kemalangan setelah terbabas sendiri di lokasi itu,” katanya.