Jordan ungguli Golf Piala Pengerusi SEDC

0

MERIAH: Peserta Kejohanan Golf Piala Pengerusi SEDC di DGCC, Santubong semalam.

SANTUBONG: Pemain muda, Jordan Kua yang bermain dengan handicap 25 muncul juara keseluruhan Kejohanan Golf Piala Pengerusi SEDC dengan mencatatkan tujuh pukulan di bawah par 65.

Sementara itu, pemain handicap 29 Zaiful Hisyam menduduki tempat kedua dengan enam pukulan di bawah par 66 dan Zulkarnain Rosli muncul di tempat ketiga dengan 67 pukulan.

Hadiah-hadiah pemenang berupa penginapan selama tiga hari dua malam di Hotel Riverside Majestic bernilai RM10,000 serta penginapan di pusat peranginan Damai Beach bernilai RM2,000.

Manakala kategori VIP menyaksikan Datuk Kamal Husin muncul pemenang dengan 88 pukulan dalam a c a r a g r o s s manaka l a Menteri Muda Pembangunan Industri, Datuk Peter Nansian memenangi acara net dengan 82 pukulan.

Seramai 141 peserta termasuk empat wanita menyertai kejohanan pada kali ini yang dibahagikan kepada kategori terbuka, jemputan dan VIP.

Sehubungan itu, Perbadanan Pembangunan Ekonomi Sarawak (SEDC) bercadang untuk mengadakan kejohanan golf Piala Pengerusi SEDC dengan lebih meriah pada tahun hadapan.

Pengerus inya, Datuk Talib Zulpilip merangkap Menteri Muda Pelancongan berkata kejayaan penganjuran kejohanan golf tahunan tersebut pada tahun ini menunjukkan kawasan Damai berpotensi untuk menarik lebih ramai pengunjung khususnya pemain golf.

“Kawasan Damai mempunyai beberapa tempat menarik yang menawarkan pakej lengkap kepada para pengunjung khususnya pemain golf yang ingin bersantai bersama keluarga di samping bermain golf,” katanya pada majlis penyampaian hadiah di Damai Golf and Country Club (DGCC) di sini semalam.