Skuad Piala Presiden sedia beri persembahan terbaik

0

KUCHING: Skuad Piala Presiden Sarawak bersedia member persembahan terbaik untuk meraih tiga mata penuh pada perlawanan terakhir menentang Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, esok.

 

Pengendalinya, Johnny Dominicus berkata kemenangan pada perlawanan itu sangat penting untuk menaikkan moral para pemainnya.

“Saya menyedari peningkatan mendadak dalam pasukan ini pada beberapa perlawanan kebelakangan ini.

“Ini membayangkan pemain-pemain mula menunjukkan keserasian dan saya yakin mereka mampu mencapai kemenangan pada perlawanan terakhir nanti,” katanya di sini semalam.

Menurut Johnny, sekalipun kempen mereka bakal berakhir beliau melahirkan keyakinan pasukan itu akan bangkit pada saingan tahun depan berbekalkan pengalaman yang diperolehi pada saingan tahun ini.“

Majoriti pemain-pemain kita masih dapat bermain pada tahun depan. Justeru, saingan kali ini akan menjadi pengajaran berguna terutamanya bagi pemain yang masih baharu,” katanya.

Sarawak akan berlepas ke Kuala Terengganu hari ini bagi melengkapkan jadual Piala Presiden 2014 mentang skuad sang Penyu.

Menurut Johnny, beliau akan memberi fokus terhadap persediaan menghadapi temasya Sukan Malaysia (SUKMA XVII) sebaik liga berakhir.

“Kita mempunyai beberapa perancangan termasuk mengadakan perlawanan persahabatan dengan beberapa pasukan di Semenanjung Malaysia.” ujarnya.