Penyelia ladang maut dilanggar lori

0

KOTA TINGGI: Seorang penyelia ladang maut setelah motosikal yang ditunggangnya terlibat dalam satu kemalangan di Kilometer 44, Jalan Johor Bahru-Mersing, dekat sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Supt Rahmat Othman berkata dalam kejadian kira-kira jam 6.30 pagi itu, Mohd Shahril Roslee, 23, dalam perjalanan ke tempat kerja sebelum motosikalnya dilanggar sebuah lori pasir dari arah belakang.

Mangsa meninggal di tempat kejadian sementara pemandu lori tidak mengalami sebarang kecederaan.

Rahmat berkata kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal yang dalam perjalanan dari arah Kota Tinggi menghala ke Mawai itu telah memotong lori pasir sebelum memberi isyarat membelok sebelah kanan jalan.

“Apabila sampai di simpang, mangsa telah memberhentikan motosikalnya bagi memberi laluan pada kenderaan di hadapan. Bagaimanapun, pemandu lori pasir tersebut tidak sempat untuk mengelak dan terus melanggar bahagian belakang motosikal mangsa,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Jenazah mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Kota Tinggi (HKT) untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga.

Rahmat berkata siasatan awal mendapati kemalangan berpunca daripada pemandu lori itu, tetapi ujian air kencing pemandu lori berkenaan adalah negatif.

Beliau berkata kes itu kini disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, bapa mangsa Rosli Ghazali, 48, yang ditemui di Unit Perubatan Forensik HKT, reda ketika menerima berita menyedihkan itu.

Katanya tiada perubahan ketara dilihat pada anak kedua daripada lima beradik itu melainkan Mohd Shahril begitu seronok bergurau dengan adik perempuan yang berusia sebelas tahun petang kelmarin. — Bernama