Bintulu diikat SUKMA

0

KUCHING: Pengendali Bin-tulu Mohammad Tuah Ismail mengakui skuadnya berdepan laluan sukar pada perlawanan seterusnya setelah sekadar seri tanpa jaringan menentang SUKMA 2016 dalam perlawa-nan pembukaan Kumpulan A kempen Piala Sarawak 2014 di Stadium Negeri semalam.

“Pemain telah bermain mengikut apa yang telah dirancang, cuma nasib tid-ak menyebelahi kita untuk menjaringkan gol,” katanya semalam.

Menurut Tuah, pihaknya kini berdepan misi perlu me-nang ke atas juara bertahan Kuching pada perlawanan kedua mereka di venue sama petang ini.

Sementara itu, pengendali SUKMA 2016 Johnny Do-minicus tetap berpuas hati dengan prestasi pemain mu-danya setelah berjaya meraih satu mata berharga.

Namun beliau mengakui banyak lagi kelemahan yang perlu anak-anak buahnya tangani terutama dari segi mengawal emosi ketika berdepan dengan la-wan yang jauh lebih berpengalaman.

Bintulu yang mem-bariskan beberapa bekas pemain senior Sarawak seperti Sahran Abdul Sa-mad dan Doreen Utong jelas menguasai permainan na-mun gagal merobek gawang lawan sepanjang perlawanan.

Sebaliknya, pemain SU-KMA 2016 Tommy Mawat hampir mengejutkan Bintulu dengan sepakan percuma yang cantik pada awal babak kedua namun sekadar menggegar palang gol.

Peluang terbaik Bintulu ha-dir pada minit akhir permain-an namun gagal disudahkan oleh Samsu Alam meskipun dihadiahkan dua peluang keemasan di hadapan pintu gol lawan.