Lelaki kena tetak penyangak jalanan

0

CEDERA: Mangsa tiba di Hospital Miri dengan menaiki ambulans untuk mendapatkan rawatan.

MIRI: Seorang lelaki cedera di tangan setelah ditetak menggunakan sebilah parang oleh seorang lelaki tidak dikenali dalam kejadian di Bekenu, semalam.

Mangsa, 50-an, yang cedera di tangan kiri dikejarkan ke Hospital Miri untuk mendapatkan rawatan.

Menurut sumber, kejadian dipercayai berlaku akibat rasa tidak puas hati suspek setelah ternampak isyarat tangan ditunjukkan mangsa yang marah atas perbuatan suspek memintas kenderaannya sehingga menyebabkan mereka hampir kemalangan.

Sebelum kejadian sekitar jam 12 tengah hari itu, mangsa yang memandu sebuah kereta membawa beberapa rakan sekerja dalam perjalanan menuju ke kem tempat mereka bekerja berhampiran Beluru.

Bagaimanapun, tiba-tiba muncul kereta dipandu suspek yang bertindak memintas kenderaan mangsa sehingga menyebabkan mereka hampir terbabas.

Mangsa yang marah dengan perbuatan suspek menunjukkan isyarat tangan kepada suspek yang kebetulan menoleh ke arah mereka.

Berikutan itu, suspek terus memperlahankan kenderaannya dan mengekori mangsa sehingga mereka berhenti berhampiran kawasan kem.

Suspek terus keluar dari kenderaannya sambil membawa sebilah parang dan bertindak menetak tangan mangsa sebelum memecut laju melarikan diri.