Semua jalan kawasan Nangka dinaik taraf

0

SIBU: Semua jalan di kawasan Nangka akan ditarkan semula sebelum penghujung tahun 2015 bagi menyedia jalan raya lebih selesa sekali gus mengurangkan risiko kepada  pengguna di sini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nangka Dr Annuar Rapa’ee berkata, sebahagian jalan raya di sini ditar semula dan memerlukan kerja menaik taraf berterusan.

“Kita mengenal pasti jalan raya di kawasan Nangka yang perlu ditar semula tahun depan. Ini bagi memastikan semua jalan selesa dan selamat,” katanya.

Beliau turut diiringi Timbalan Pengerusi Majlis Perbandaran Sibu (MPS) Datuk Andrew Wong dan Jurutera Awam Bahagian Sibu Tiong King Wei.

Justeru, beliau menasihat penduduk supaya membuat laporan jika terdapat lorong terlepas pandang di kawasan Nangka.

Tambah Annuar lagi, pihaknya masih memohon dana daripada MARRIS (Malaysian Road Records Information System Fund), MPS dan Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah untuk kerja mengetar semula jalan raya kawasan terbabit.

Berhubung perkara lain, Annuar menjelaskan, tiada ruang parkir kereta guru mencukupi di SK Bandaran Sibu No.3 di sini juga telah diberi perhatian.

Oleh itu, ruang sekitar tepi Jalan Bandong akan dijadikan tempat parkir kereta kakitangan sekolah berkenaan. Dianggar 30 ruang parkir kereta akan dibina di depan sekolah tersebut.