GS Petronas sedia gempur Twister

0

BINTULU: GS Petronas sebelum ini lebih dikenali sebagai CSD Petronas FC tetap menghormati lawannya, Twister pertemuan 1 Mac ini jam 4.30 petang saingan Liga Petronas 2015 di Stadium Mini Bintulu.

Begitupun, sebagai pendatang baharu dalam Liga Petronas pada kali ini pasukan tersebut tetap menaruh harapan mengutip mata penuh pada perlawanan itu nanti.

GS Petronas dibimbing jurulatih baharu, Healman Ekram serta dibantu bekas pemain Bintulu (Piala Sarawak), Mohd Zaidil Mini.

Healman berkata, Twister merupakan pasukan yang disegani dalam Liga Bintulu dan merupakan naib juara Liga Bintulu (Piala Datuk Seri Tiong King Sing) tahun lalu.

“Namun, saya berharap para pemain akan mengikut apa yang dirancang pada pertemuan akhir untuk pusingan pertama sebelum ke pusingan seterusnya,” kata beliau di sini semalam.

Kedudukan terkini pasukan Liga Petronas menyaksikan ABF menduduki tangga teratas dengan mengutip tiga mata, diikuti UPM, BPJ FC, KSR BINDA turut mengutip tiga mata penuh.

Selain itu, dua pasukan lagi mengharungi perlawanan pada Ahad ini (1 Mac) antara UPM dan BPJ FC di Padang UPMKB.

Sementara itu, perlawanan pada 28 Februari (Sabtu) untuk Liga Bintulu pula membabitkan Young Crane dan IPD Bintulu B di Padang A Dewan Suarah.

Perlawanan pada 1 Mac membabitkan Legend United B dan MAB di Padang A Dewan Suarah serta MLNG B dan Kebabin FC di Padang B Dewan Suarah.

Semua perlawanan diadakan jam 4.30 petang. Kedudukan pasukan dalam Liga Bintulu pula menyaksikan Lakin Bintulu FC berada di takhta liga dengan mengutip enam mata diikuti tempat kedua MMEA SC turut mengutip enam mata.

Manakala kedudukan ketiga adalah MLNG B dan seterusnya Kebabin FC masing-masingnya mengutip tiga mata.