Pendidikan gabung akademik dan praktikal diperlukan setiap orang

0

KUCHING: GEN Education Hub percaya pendidikan lebih baik yang menggabungkan akademik dan praktikal diperlukan oleh setiap orang.

Yang pertama seumpamanya di Malaysia dan Asia Tenggara, GEN Education Hub menjadi pusat sehenti pengajian tinggi, pusat maklumat untuk memupuk kesedaran akademik dan kepentingan pendidikan di kalangan semua pelajar di Sarawak.

Selain itu, ia memberi panduan dalam mengejar impian mereka dalam kerjaya pilihan masing-masing.

Dengan bangunan berukuran 70,000 kaki persegi, GEN Education Hub menawarkan pelbagai aktiviti pendidikan tinggi dan acara pengambilan pelajar di bawah satu bumbung, dengan jumlah kapasiti 5,000 pelajar pada satu-satu masa.

Aktiviti-aktiviti utama di hab berkenaan termasuk kaunseling profesional, pendidikan dan perkhidmatan penempatan pelajar, ujian psikometrik, pusat tuisyen, studio tarian, kemudahan seminar dan ruang pameran.

Sebagai kaunseling pendidikan dan perkhidmatan penempatan pelajar, GEN Education Hub bekerja dengan lebih daripada 500 institusi di 14 negara termasuk Malaysia, United Kingdom, Australia, New Zealand, Singapura, China, Taiwan, Ireland, Korea, Jepun, Belanda, Rusia dan sebagainya .

Sejak 10 tahun lalu, kaunselor GEN Education Hub memberi perkhidmatan secara purata 2,000 pelajar setiap tahun.

Pusat Tuisyen Cemerlang Sentosa, anak syarikat milik penuh GEN Education Group ialah pusat tuisyen yang menawarkan tuisyen dan bengkel semakan swasta dalam pelbagai mata pelajaran untuk pelajar dari tingkatan empat hingga tingkatan enam.

“Tutor kami adalah pendidik profesional yang mempunyai pengalaman mengajar yang luas dan komited untuk membantu pelajar dalam mencapai potensi tertinggi,” katanya.

Jiwa Dance Studio, sebuah syarikat rakan kongsi GEN Education Hub merangkumi kepercayaan menjadikan dunia ini tempat yang lebih baik melalui tarian.

Jiwa Dance menawarkan pelbagai jenis kelas di bawah kategori street dance, tarian belly dan kelas kecergasan.

Minat adalah pemacu utama bagi soul dance, dengan tujuan untuk menawarkan belia di Sarawak yang seimbang dan gaya hidup sihat melalui tarian dan kecergasan dan juga nilai-nilai penjagaan yang baik melalui budaya tarian.

GEN Education Hub turut menawarkan bilik seminar dan dewan pelbagai saiz serta bentuk yang mampu menampung 10 hingga 500 orang bergantung kepada permintaan dan keperluan.

Semua bilik dilengkapi dengan kemudahan pengajaran dan pembelajaran, sesuai untuk mana-mana acara pendidikan yang besar atau yang kecil, seperti kerjaya dan industri ceramah, seminar atau bengkel, mesyuarat, persembahan dan lain-lain.

Sila hubungi kami untuk maklumat lanjut dan pertanyaan di GEN Education Hub yang terletak di No.1, Jalan Batu 6-7 Penrissen, 93250 Kuching, Sarawak.

Layari laman web mereka (www.gen-education.com), Facebook (GEN Education Sarawak) atau e-mel [email protected].

Sebagai alternatif, hubungi wakil-wakilnya iaitu Andy Lee (012-809 1115), e-mel: [email protected], Chua Lee Lang (012-3669069), e-mel: [email protected] atau Ida Sebi (011-25183797), e-mel: [email protected].

GEN Education Hub akan menyertai Pameran Pendidikan Antarabangsa Borneo Post (BPIEF) dari 21-22 Mac di Pusat Konvensyen Borneo Kuching.