Buaya terperangkap dalam parit ladang sawit

0

TERPERANGKAP: Seekor buaya terperangkap dalam parit di ladang kelapa sawit Jalan Pesisir Bintulu-Miri berjaya ditangkap anggota bomba Samalaju di Bintulu semalam. — Gambar Ihsan Bomba Samalaju

BINTULU: Seekor buaya dianggar berukuran sembilan kaki panjang yang terperangkap dalam parit ladang kelapa sawit di Jalan Pesisir Bintulu-Miri berjaya ditangkap empat anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Samalaju, di sini semalam.

Jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Samalaju berkata, bomba menerima panggilan khidmat khas binatang buas mengenai penemuan buaya itu oleh pekerja di Ladang Derawan sekitar 3.45 petang sebelum bergegas ke lokasi berkenaan.

Pasukan bomba diketuai Pek Layang tiba sekitar jam 4 petang seterusnya menangkap buaya terbabit menggunakan tali dan kanvas untuk diserah kepada Lembaga Kemajuan Bintulu (BDA) seterusnya ditempatkan di Taman Tumbina, Bintulu semalam.

SANG BEDAL DITANGKAP: Buaya sembilan kaki panjang terperangkap dalam parit ladang sawit berjaya ditangkap Bomba Samalaju.