Pengundi Pelagus digesa sokong calon BN

0

KAPIT: Pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelagus digesa untuk memberi peluang kepada mana-mana calon yang mewakili Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) akan datang.

Setiausaha Politik Ketua Menteri Wilson Nyabong Ijang berkata, kini tiba masanya DUN Pelagus yang merupakan kawa-san majoriti Dayak diwakili oleh calon Dayak BN.

“Kita mempunyai ramai cendekiawan Dayak yang berkelaya-kan dan profesional yang lebih memahami keperluan Dayak dan mereka turut berkemampuan memimpin masyarakat Dayak di Pelagus ke tahap yang lebih tinggi.

“Mana-mana calon BN bagi Pelagus, rakyat perlu memberi sokongan penuh mereka untuk memastikan kemenangan BN,” jelasnya.

Nyabong berkata demikian ke-tika menyempurnakan ceramah jerayawara yang dianjurkan Jabatan Tanah dan Survei (JTS) di Rumah Achan Inang, Sungai Amang, baru-baru ini.

Jerayawara yang dihadiri kira-kira 200 penduduk rumah panjang telah memberi peluang kepada penduduk rumah panjang yang terjejas akibat pembinaan Empangan Baleh untuk menyuarakan masalah dan tuntutan mereka.

Hadir sama ialah wakil Pegawai Daerah Kapit SAO Robert Anyaw, Penghulu Bunsu Gerinang, Penghulu Undi @ Mot Bajai, Kaunselor Bakat Gira dan Kaunselor Jantai Maseng.