Liga Bola Sepak Rakyat Sarawak bermula 10 Okt

0

KUCHING: Kempen Liga Bola Sepak Rakyat 2015-2016 Zon Borneo 2 (Sarawak) akan disingkap pada 10 Oktober depan dengan lima perlawanan bakal berlangsung serentak.

Dalam saingan Kumpulan A, tiga perlawanan akan berlangsung dengan Betong akan melayan kunjungan Samarahan bertempat di Kompleks Sukan Betong, Betong.

Kuching pula berdepan Sarikei di Padang Stadium C, Petra Jaya dan Kapit menentang Sri Aman di Stadium Terbuka Kapit, Kapit.

Saingan Kumpulan B pula menyaksikan Limbang turun menentang Miri di Stadium Terbuka Miri dan Mukah menunggu kedatangan Bintulu di Padang MDDM, Mukah.

Kesemua perlawanan akan bermula pada jam 4 petang.

Kejohanan julung kali diperkenalkan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) itu bertujuan melahirkan lebih ramai pemain bola sepak yang berpotensi untuk diserap dalam skuad negeri mahupun kebangsaan.

Bagi Zon Sarawak, kesemua pasukan dari 11 bahagian negeri dibahagi kepada dua kumpulan di mana Kumpulan A Kuching, Samarahan, Sri Aman, Betong, Sarikei dan Kapit manakala Kumpulan B menampilkan Limbang, Miri, Bintulu, Mukah dan Sibu.

Kesemua perlawanan akan diadakan secara timbal balik pada setiap Sabtu.

Juara Zon Sarawak akan terpilih mewakili negeri ke pusingan seterusnya.