Tun Taib terima kunjungan hormat daripada Uggah

0
KUNJUNGAN HORMAT: Tun Taib (lima kanan) dan Douglas (empat kanan) bergambar kenangan bersama ahli jawatankuasa penganjur.

KUNJUNGAN HORMAT: Tun Taib (lima kanan) dan Douglas (empat kanan) bergambar kenangan bersama ahli jawatankuasa penganjur.

KUCHING: Yang di-Pertua Negeri Tun Pehin Sri Abdul Taib Mahmud menerima kunjungan hormat daripada Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Amar Douglas Uggah Embas di salah sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur, kelmarin.

Uggah mengetuai rombongan ahli-ahli jawatankuasa bagi Majlis Program Lan Berambeh Anak-Anak Sarawak.

Program anjuran kerajaan negeri itu merupakan acara tahunan dan diadakan bertujuan untuk merapatkan hubungan silaturahim antara anak-anak Sarawak yang berada di Semenanjung Malaysia dan majlis itu akan diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Kuala Lumpur pada 24 Oktober ini.

Tujuan kunjungan hormat tersebut adalah untuk menjemput Taib bersama isteri, Toh Puan Datuk Patinggi Ragad Kurdi Taib bagi menghadiri majlis berkenaan.

Dijangka hadir sama pada majlis itu Ketua Menteri dan isteri serta Menteri Kabinet Persekutuan Sarawak dan negeri serta semua anak Sarawak yang bertugas dan menuntut di Semenanjung Malaysia.

Turut hadir pada kunjungan hormat tersebut ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri, Ahli Parlimen Tanjung Manis Datuk Norah Abdul Rahman, pegawai kanan dari pejabat Rumah Sarawak di Kuala Lumpur Awang Supian serta ahli jawatankuasa penganjur majlis.