Bekas polis sedia hulur bantuan tangani ISIS

0

Pengalaman menangani komunis boleh dimanfaatkan

BERSEDIA: Yusof (dua kanan) bersama para pemimpin PBPM Sabah.

BERSEDIA: Yusof (dua kanan) bersama para pemimpin PBPM Sabah.

KOTA KINABALU: Bekas polis di negeri ini sentiasa bersedia menghulurkan bantuan menangani masalah keganasan militan ISIS dengan menggunakan pengalaman mereka ketika berkhidmat dalam PDRM dahulu.

Pemimpin kanan Persatuan Bekas Polis Malaysia (PBPM) Datuk Yusof Hamdain Deigo berkata, bekas polis di negeri ini memiliki pengalaman luas dalam bidang kepolisan dan pengalaman luas mereka boleh digunakan untuk menangani gejala yang tidak diingini di negara ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas saranan Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed ketika berucap di George Town baru-baru ini.

Nur Jazlan berkata, pengalaman bekas polis ketika menangani masalah komunis dan lain-lain boleh dimanfaatkan dalam menangani masalah keganasan ISIS yang semakin berleluasa.

Yusof bersetuju dengan kenyataan Nur Jazlan yang menyatakan pengalaman bekas polis boleh digunakan untuk memperkukuhkan persediaan menangani masalah keganasan.

Beliau berkata, pengalaman bekas polis boleh digemblengkan untuk membantu PDRM dalam membendung fahaman militan ISIS yang hanya merosakkan imej dan ekonomi sesebuah negara.

Menurutnya, bekas polis sentiasa bersedia pada bila-bila masa untuk membantu negara menangani masalah keganasan.