Izing rangkul gelaran juara Kejohanan Dart Terbuka Antarabangsa Kuching

0

KUCHING: Pasukan Izing melakar sejarah tersendiri apabila merangkul gelaran juara Kejohanan Dart Terbuka Antarabangsa Kuching (KCO16) yang berlangsung sengit di sini.

Wakil dari Sabah itu memuktamadkan acara berpasukan (Winner Pool) pada saingan akhir berdepan wakil tuan rumah, Bandarayaku 3.

Kejayaan itu, sekali gus membolehkan mereka membawa piala kejohanan serta wang tunai RM8,000.

Sementara itu, pasukan Bandarayaku 3 berpuas hati selaku naib juara dengan hadiah wang tunai RM4,000 berserta piala dan medal.

Pemenang tempat ketiga dan keempat bersama dimenangi Brunei Hafhar dan Mercury dari Selangor masing-masing menerima habuan RM1,500.

Manakala SG Avenger, Aristors Charlie, PHA Darters, Riverside Scorpion menamatkan saingan dalam kelompok lapan terbaik merupakan wakil dari Singapura, Sabah, Brunei dan Kuching.

Bagi acara berpasukan Second Chance, wakil dari Miri, Monkey House diumumkan juara sekali gus membawa pulang trofi dan wang tunai RM700.

Tempat kedua dimenangi Hazecont dari Kuching yang tewas kepada Monkey House dalam saingan akhir acara berpasukan.

Sementara pasukan 57 Time Bomb dan Pustaka Negeri Sarawak masing-masing menamatkan saingan selaku pemenang tempat ketiga dan keempat bersama.

Dalam kategori tersebut turut disertai pasukan MLNG Amethest, PJMDA Aura, War’s 15 dan DHC Darters.