Gangguan bekalan air di Bau, 1-2 Oktober

0

KUCHING: Jabatan Kerja Raya melalui kontraktor pihak berkuasa bekalan air Bau akan melakukan kerja-kerja penyambungan saluran paip di kawasan Bau pada 1 Oktober ini.

Kerja-kerja penyambungan yang sepatutnya dijalankan pada 24 September lepas tidak dapat dilaksanakan disebabkan perkara-perkara yang tidak dapat dielakkan.

Susulan kerja-kerja penyambungan itu, gangguan bekalan air dijangka berlaku di beberapa kawasan mulai jam 8 pagi pada 1 Oktober hingga 8 pagi 2 Oktober.

Antara kawasan-kawasan yang dijangka mengalami gangguan ialah Jalan Seringgok, Jalan Evergreen, Kampung Podam, Tai Foh Shak, Skim Perumahan Jugan Musi Jambusan dan sepanjang Jalan Jambusan.

Kawasan lain adalah seperti Bazar Siniawan sepanjang Jalan Bau/Kuching, kawasan perumahan Jalan Siniawan Lama/Keranji, Tanjung Durian, Kampung Kopit, Kampung Peninjau Lama/Baru, Bandar Bau, semua kuarters kerajaan, SMK Bau, Balai Polis dan sepanjang Jalan Sebuku/Tondong.

Turut akan terjejas, Jalan Sebuku/Busu, kawasan Buso, SMK Paku dan sepanjang Jalan Bau/Paku, SMK Lake dan sepanjang Jalan Bidi/Taiton dan Kampung Suba Buan.

Oleh itu, penduduk di kawasan terlibat diminta menyimpan air bagi kegunaan sepanjang tempoh tersebut.

Bekalan air akan dipulihkan selepas kerja-kerja penyambungan tersebut siap dengan sempurna.