MoU timbulkan kesedaran penduduk di Sg Kinabatangan jaga alam sekitar

0

TEMERLOH: Biarpun Pilihan Raya Umum ke-14 masih jauh, namun UMNO Bahagian Temerloh telah mula mengambil langkah proaktif dengan mencari dan mengenal pasti pengundi di kawasan parlimen itu yang bekerja di luar.

Ketua UMNO Bahagian Temerloh Datuk Mohd Sharkar Shamsudin berkata langkah itu bertujuan untuk menentukan mereka dapat pulang menunaikan tanggungjawab dalam pilihan raya itu nanti.

“Program ini perlu dilaksanakan lebih awal bagi memastikan pengundi yang kini bekerja di luar kawasan balik mengundi selain dapat mengenal pasti pengundi baharu,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada warga emas yang uzur di Kampung Bukit Kelulut di sini.

Mohd Sharkar juga berharap Barisan Nasional (BN) di kawasan itu dapat menarik lebih ramai sokongan anak muda di kawasan itu dengan mengadakan pelbagai program untuk golongan tersebut termasuk aktiviti sukan dan rekreasi.

Katanya langkah itu penting bagi memastikan BN dapat merampas kembali kerusi Parlimen Temerloh dan Dewan Undangan Negeri Kuala Semantan serta Mentakab dalam Parlimen itu, yang jatuh ke tangan pembangkang pada pilihan raya lepas. — Bernama