12 pasukan bersaing Kejohanan Bola Sepak MAKSAK

0

MIRI: Sejumlah 12 pasukan berentap pada Kejohanan Bola Sepak Majlis Kebajikan dan Sukan Anggota Kerajaan (MAKSAK) Sarawak Antara Bahagian yang bermula kelmarin dan berakhir petang semalam.

Timbalan Pengerusi MAKSAK Miri, Emang Oyo Emang berkata tahun ini Miri menjadi lokasi penganjuran kejohanan bola sepak selain beberapa lagi kejohanan lain.

“Tujuan kejohanan ini adalah untuk mengeratkan hubungan silaturahim kalangan peserta terdiri kakitangan kerajaan selain mempromosikan gaya hidup sihat,” katanya di sini semalam.

Menurutnya, kejohanan itu dijalankan mengikut giliran penganjuran dan kali ini Miri dipilih menjadi lokasi pertandingan seterusnya memberi ruang mempromosikan bandar raya peranginan itu.

Majlis sepak mula disempurnakan Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Pentadbiran, Keselamatan dan Hal Ehwal Korporat), Datu Misnu Taha di Stadium Miri kelmarin.

Antara pasukan bertanding ialah MAKSAK Kuching, Sri Aman, Sibu, Limbang, Sarikei, Kapit, Bintulu, Samarahan, Mukah, Betong, Miri Hijau dan Miri Putih.