Sibu tidak gentar hadapi DBKU

0

KUCHING: Setelah dikecewakan Samarahan pada final Piala Sarawak 2008, Sibu kini menanam tekad untuk menjuarai kejohanan bola sepak berprestij Sarawak kali ini.

Pengurus pasukan Sibu, Radin Kaderi Radin Budiman berkata anak-anak buahnya kini benar-benar mengimpikan kejuaraan Piala Sarawak menjadi milik mereka musim ini.

Ketika dihubungi Uutusan Borneo di sini lewat petang semalam, Radin Kaderi berkata pada saingan Piala Sarawak musim ini, Sibu diperkuatkan oleh barisan pemain berpengalaman dari kawasan tengah termasuk beberapa pemain dari Kuching.

“Kami yakin Sibu mampu melakukan yang terbaik pada Piala Sarawak kali ini berdasarkan kemampuan pemain,” katanya.

Sibu akan memulakan langkah pada kancah Piala Sarawak musim ini dengan menentang kelab handalan, Dewan Bandaraya Kuching Utara (DBKU) di Padang D petang ini (Selasa).

Meskipun menyedari DBKU bukan calang-calang pasukan, Sibu tetap akan memberi tentangan hebat untuk memburu kemenangan mutlak.

“Kami akan beraksi bersungguh-sungguh untuk mencatat kemenangan sulung bagi mencerahkan laluan kami ke pusingan seterusnya,” kata Radin Kaderi bersemangat.

Selain pertemuan DBKU dan Sibu, hari ini turut menyaksikan saingan antara pasukan BDR FC (Samarahan) menentang Miri di Padang C, Mukah bertemu Sri Aman di Stadium Sarawak dan PDRM melawan Limbang di Stadium Negeri. Kesemua perlawanan bermula 3.30 petang.

Pada saingan semalam, BDR FC menang tipis 2-1 ke atas Sarikei di Stadium Negeri, Kuching menumpaskan Mukah 2-1 di Padang C dan Bintulu juga menang tipis 1-0 ke atas Limbang di Padang D.