Rakyat diseru beri sokongan kerjasama berterusan kepada kerajaan, kata Sikie

0

BINTULU: Rakyat diseru memberikan sokongan dan kerjasama berterusan kepada kerajaan sedia ada bagi memudahkan kerajaan membangunkan negeri ini terutamanya dalam penyediaan kemudahan asas di kawasan luar bandar.

Seruan ini dibuat oleh Menteri Muda Majlis Daerah Luar Bandar yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Kakus John SikieTayai dalam Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Rumah Bakat Imang, 17 pintu di Nanga Sikit, Sungai Kakus yang jauhnya tiga jam perjalanan dari bandar Bintulu baru-baru ini.

Sikie berkata, kawasan penduduk di luar bandar perlu terus dimajukan terutamanya dalam penyediaan kemudahan rangkaian jalan raya dan kemudahan asas lain seperti bekalan air bersih.

Di samping katanya, pelaksanaan projek penanaman kelapa sawit dan getah juga perlu untuk rakyat di luar bandar supaya taraf hidup mereka dapat ditingkatkan.

Sementara itu, Pengurus Besar Sarawak Planted Forest (SPF) Sdn Bhd Dr Joseph Jawa Kendawang turut menyampaikan  ceramahnya di majlis itu berkaitan projek penanaman kayu acacia di Ulu Kakus.