Atlet WTF Sarawak beraksi cemerlang di Thailand

0
CEMERLANG: Atlet Sarawak bersama (barisan kedua tiga kiri) Kochphoom dan Tan membuktikan kecemerlangan di Bangkok, Thailand.

CEMERLANG: Atlet Sarawak bersama (barisan kedua tiga kiri) Kochphoom dan Tan membuktikan kecemerlangan di Bangkok, Thailand.

KUCHING: Atlet Persatuan Taekwondo Negeri Sarawak (WTF) beraksi cemerlang pada Kejohanan Jemputan Kelab Taekwondo Thailand di Bangkok dengan membawa pulang tujuh pingat emas, tiga perak dan empat gangsa.

Pingat emas Sarawak disumbang oleh Tan Yen Ming, Mohd Amirul Juwanda, Eimran Ghaffary Mohamad Daud, Virtlam Umpau, Tie Ton Siong, Nurul Nur Hafizza Mahdi dan Caren Li.

Tie Sing Da, Monica Sharma Sanjeev Kumar dan Maryllynze Bungan Lian merangkul perak manakala gangsa diraih Augustine Rudy Grocer, Nurul Hidayah Abdul Karim, Chai Chun Hui dan Ricky Donny Ling.

“Prestasi atlet-atlet kita semakin meningkat dan saya yakin mereka dapat mengekalkan pencapaian seperti itu untuk memburu kejuaraan pada Sukan Malaysia Ke-18 (SUKMA XVIII) nanti,” kata Presiden WTF, Mohamad Salleh Sani dalam kenyataan akhbar di sini semalam.

Kontinjen Sarawak diketuai ketua pengajar merangkap Pengerusi Teknikal WTF, Tan Check Joon sambil dibantu jurulatih SUKMA dari Thailand, Kochphoom Nimmit dan jurulatih poomsae dari Vietnam, Duong Thi Huynh Mai.