Limbang kukuh cengkaman

0

Oleh Mastura Ismail//

KUKUH CENGKAMAN: Dr Abdul Rahman (berdiri tengah), Alidin dan jawatankuasa tertinggi LFA merakam kenangan bersama pasukan Limbang dan Mukah sebelum sepak mula perlawanan.

KUKUH CENGKAMAN: Dr Abdul Rahman (berdiri tengah), Alidin dan jawatankuasa tertinggi LFA merakam kenangan bersama pasukan Limbang dan Mukah sebelum sepak mula perlawanan.

LIMBANG: Limbang melakar kemenangan bergaya membelasah Mukah 6-2 pada saingan Liga Bola Sepak Rakyat (LBSR) Sarawak 2015-2016 Zon B (utara) di Kompleks Sukan Limbang Sabtu lalu.

Presiden Persatuan Bola Sepak Limbang (LFA), Dr Abdul Rahman Ismail melahirkan rasa puas hati apabila Limbang mampu mengekalkan kemenangan.

Beliau yang meluangkan masa memberi sokongan kepada pasukan Limbang berkata, kemenangan t e r s ebut membuktikan semua pemain mengotakan janji untuk memperbaiki corak permainan mereka.

“Mungkin di tempat lawan kita berdepan dengan faktor psikologi namun semua pemain berjaya bangkit di laman sendiri dengan kemenangan besar ini,” katanya.

Dr Abdul Rahman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Kota turut melakukan sepak mula sebelum perlawanan Limbang menentang Mukah.

Turut sama pengendali Limbang yang juga Timbalan Presiden LFA, Alidin @ Brahim Tawar, Pengurus Pasukan Limbang yang juga Setiausaha LFA, Abdul Ajis Kon Mohd Ghazali, Bendahari LFA Frederick Lalung, Pengurus Pasukan Mukah, Jeremy Loi dan Jurulatih Mukah, Khalid Zaini.

Dr Abdul Rahman turut memuji usaha Persatuan Bola S e p a k Malaysia (FAM) yang memberi peluang kepada pemain-pemain menunjukkan dan mengasah kemahiran melalui penganjuran LBSR.

“LBSR memberi peluang kepada pemain-pemain memp e r t a j a m dan mengemas skil permainan dan LFA akan menyokong usaha ini dalam melahirkan lebih ramai pemain berpotensi,” ujarnya.

Beliau turut memuji semangat pemain-pemain Limbang yang beraksi pada pentas LBSR dan menganggap ia sebagai satu penghormatan untuk memperbaiki mutu permainan mereka.

“Kita cuma berharap semua pemain terus bersemangat dan kekal fokus menghadapi perlawanan seterusnya,” kata beliau.